עבודות גבס בחיפה

גרים בחיפה ומבקשים להנמיך את תקרת הסלון בביתכם? רוצים לבנות נישות במטבח, לשדרג את חזות הסלון עם קרניזים או ליצור תאורה שקועה בחדר השינה? כדאי שתזמינו אנשי מקצוע המתמחים בכל הקשור אל עבודות גבס בחיפה.

מה זה בכלל גבס?

לפני שנדבר על עבודות עם גבס בחיפה, יש להבין תחילה את מהותו של חומר זה. למעשה מדובר בחומר גלם וותיק המשמש בענפי שונים במשק כבר הרבה מאוד שנים, החל מענף הבנייה לשימוש רפואי לטיפול בשברים ועד ליצירה של עבודות אומנות.

הגבס עצמו הינו סוג של מינרל טבעי המורכב מסולפיט וסידן, שמקורו במחצבים שונים בארץ ובעולם. הוא מוצע בשוק בצורת שונות, כאבקה שניתן לערבבה עם מים, כתחבושות, בלוקים או כלוחות גבס, כאשר כל צורה מתאימה לסוג אחר של עבודות. למשל בלוקים של גבס מתאימים לבנייה, אבקת גבס מתאימה ליציקות של פרטי אומנות ומודלים, ואילו לוחות גבס משמשים לעיצוב הבית עם תהליך הרכבה פשוט ומהיר.

עבודות גבס בחיפה

מהם היתרונות של עבודות גבס?

עבודות גבס הפכו לפופולאריות ומבוקשות בחיפה בקרב אנשים פרטיים, אנשי עסקים, קבלנים, מעצבים ואדריכלים. הביקוש נובע משורה ארוכה של יתרונות שחומר זה מציג, הכוללים בין היתר:

  • גבס הינו חומר גלם חזק, יציב, פשוט, מהיר וקל לעיבוד, שאינו מזיק לסביבה וכמעט אינו מלכלך.
  • פשטות העבודה בגבס נובעת מהיותו מסופק עם לוחות מוכנים, נוחים וקלים להרכבה ופירוק.
  • פשטות ההרכבה והפירוק של קירות גבס הופכת אותם לפתרון דינאמי שבמידת הצורך ניתן לשנותו בקלות.
  • הקמה של קיר גבס הרבה יותר פשוטה ומהירה מהקמה של קיר מבלוקים. כמו כן קירות אלו תופסים הרבה פחות שטח פנים.
  • גבס מספק מענה איכותי וזול למגוון צורכי בניה, עיצוב ושיפוץ של הבית, עם פתרון ייחודי ומרשים ברמת גימור גבוהה. למשל ניתן לבנות מגבס ארון בגדים, מזנון, נישה לטלוויזיה, מצע לתאורת ספוטים, יצירת כוורות, מחיצות וקירות ועוד.
  • המחיר הזול של עבודות גבס נובע ממהירות וקלות העבודה וכן מעלות נמוכה של חומרי הגלם.
  • גבס מספק מענה עמיד ואיכותי לרבות בידוד תרמי ואקוסטי.
  • גבס יכול לשאת משאות יחסית כבדים של עשרות קילו.
  • עבודות מגבס מספקות רמה גבוהה של גימור, שקשה להגיע אליה בבניה של קיר רגיל.
  • גבס משמש כאמצעי מעולה להסתרה של תשתיות שונות, כמו תקשורת צנרת של מזגנים וחוטי חשמל.
  • הקלות של פירוק והתקנת עבודות גבס הופכת אותם לאלמנטים קלים ונוחים לתיקון ותחזוקה שלהם או של תשתיות שעוברות מאחוריהם.

איך עבודות בגבס משמשות למגוון צרכים?

עבודות בגבס בחיפה מספקות מענה למגוון צרכי שיפוץ, לרבות הנמכת תקרות, בניית מחיצות, יצירת נישות, עבודות אומנות בגבס, וכן עבור יצירת מדפים, הפרדה בין חללים, בניית ריהוט, ארונות מדפים לבגדים, נישות לגופי תאורה ועוד. מגוון האפשרויות נובע מהתכונות של הגבס, קלות עיבודו, רמות גבוהות של גימור, יכולות מרשימות של בידוד תרמי ואקוסטי, היותו ידידותי לסביבה, שלל אופציות לעיצובו, וכן פתרונות מתקדמים של בנייה קלה, שיפוץ בית ושינוי חלליו. יתרה מכך, בימינו ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של לוחות גבס, כאשר לכל לוח יש תכונה מיוחדת ההופכת אותו למתאים לצרכים ספציפיים וייחודיים, החל מעמידות למים ועד חסינות לאש.

ככזה גבס משמש לעיצוב חללים שונים בחיפה, בין אם מדובר בבתי מגורים, חנויות, משרדים, גלריות ועוד. יש לציין כי בהיות עבודות גבס ענף בפני עצמו הוא מכיל מונחים מקצועיים ייחודיים לתחום שכדאי להכירם.

כך למשל, סינר גבס מתייחס לשרוול דקורטיבי של גב המקיף את החלל. כמו כן, קרניזים הינם מדרגות אסטטיות בין התקרה לקיר המשמשות למעבר של תשתיות שונות, למשל עבור חשמל ומיזוג. בנוסף, המונח נישות גבס מתייחס ליצירה של מרחב ייעודי לצרכים שונים, והמונח רדיוס בא לתאר עבודות מגבס מעוגלות ודקורטיביות.

איך לבחור חברה מקצועית לביצוע עבודות גבס בחיפה?

בכדי לזכות בכל היתרונות של עבודות גבס בחיפה ולקבל פתרונות עמידים ופרקטיים ברמה גבוהה של ביצוע וגימור, חשוב לבחור בחברה מקצועית, מנוסה ומומלצת בתחום זה. ניסיון של קבלן עבודות גבס יבוא לידי ביטוי בבחירה נכונה של סוג גבס מתאים לסוג העבודה, וכן ביכולת לתכנן ולעצב פרטים שונים ברמה גבוהה של דיוק, מותאמים לתכונות העבודה עם גבס. זאת לצד יכולת לייצר תערובות גבס בכמויות מדויקות והיכרות עם זמן ייבוש נדרש עבור כל  סוג של לוח גבס.

מקצועיותו של הקבלן תבוא לידי ביטוי כמובן בתוצר סופי עמיד ויציב, נטול פגמים עם רמה גבוהה במיוחד של גימור. יש לבחור בחברה מומלצת המספקת שירות אמין, קשוב ויעיל, המקפידה על לוחות זמנים. כמו כן כדאי לבחור בחברה שמציעה את שירותיה עבור מחיר נשתלם עם אחריות מלאה עבור העבודות המבוצעות.

איך עבודת גבס יכולה לשמש לבניית קירות פנים?

אחד השימושים הנפוצים בגבס הינו לבניה של מחיצות וקירות פנימיים איכותיים. קירות אלו לא חייבים להיות ישרים וניתן גם ליצור עם גבס קירות משופעים, מקומרים, עגולים ועוד. לבניית קירות אלו נעשה שימוש בלוחות גבס מתאימים, אותם מחברים לקונסטרוקציה מפח מגולוון או אלומיניום, המורכבת ממסילות שמחוברות לתקרה או לרצפה, וכן מניצבים אנכיים. קונסטרוקציה זו ניתן להתקין על גבי סוגים שונים של ריצוף כמו אריחים, בטון או פרקט.

בנוסף, בקונסטרוקציות נעשה שימוש בסוגים תקניים של ברגים כמו חור קודח, חור חודר, ראש חצוצרה, ראש שטוח וראש עדשה. לצורכי בידוד מקובל ליישם שתי שכבות של לוחות גבס שביניהן שמים חומר מבודד כמו צמר זכוכית או סלעים. בנוסף, בבניית קירות ניתן לעשות שימוש בלוחות מיוחדים כמו לוח ורוד חסין לאש, לוח ירוק עמיד לרטיבות ומים, לוח סילברבורד עם רמות גבוהות של חוזק ובידוד, ועוד.

למה משמש הנמכת תקרה עם גבס?

לוחות גבס גם משמשים לצורכי הנמכת תקרה לשם הסתרת תשתיות תאורה או מיזוג, עבור שיפור רמת אקוסטיקה, להתקנת תאורה שקועה, לשיפור רמות בידוד, ליצירת מראה עכשווי של תקרה צפה, ועוד. גם במקרה זה הלוחות מוצבים על גבי קונסטרוקציה מתאימה המתוכננת בצורה של שתי וערב. לא אחת נעשה שימוש בלוחות גבס אקוסטיים מחוררים בעלי חזות מצודדת. בנוסף, במקרה של בעיית רעש מקומה עליונה ניתן להוסיף חומר בידוד בן התקרה המקורית לתקרת הגבס.

מה היתרון של עבודות אומנות מעוצבות בגבס?

לצד עבודות סטנדרטיות בגבס ניתן להזמין מגורמים מומחים גם עבודות אומנות בגבס שיאפשרו לעצב את ביתכם בחיפה בדרכים מיוחדות ומקוריות. עבודות אלו מספקות מענה פרקטי ואסטטי כאחד, משלבות עבודה בגבס יחד עם צביעה דקורטיבית וכוללות גם פעולות של החלקת קירות גבס ועיצוב אלמנטים מיוחדים בהם.

בנוסף, עבודות גבס אומנותיות כוללות אלמנטים מעוצבים לרבות יצירת קרניזים עם מדרגה מעוצבת באופנים שונים. כמו כן ניתן לשלב אלמנטים מעוצבים במדפים, נישות, תקרה צפה ועוד, וכן ליצור קירות מיוחדים כמו קירות גליים או קיר עגול, קירות עם תחריטים. עבור עבודות מעוצבות לרוב נעשה שימוש בלוחות גבס דקים, כאשר את החלקים המעוצבים מכינים במפעל החברה או במהלך העבודות עצמן.

מהם הסוגים השונים של לוחות גבס?

בשוק המקומי מוצעים סוגים שונים של לוחות גבס נושאי תו תקן, שלא אחת ניתן להבדיל ביניהם בגין צבעיהם השונים:

  • לוח רגיל- לוח גבס סטנדרטי בצבע לבן המשמש למגוון סוגי עבודות גבס בחיפה, לרבות התקנת קירות ומחיצות פנים, חיפוי לקירות, עבור קרניזים ועוד.
  • לוח ירוק-  לוח גבס ירוק הינו לוח ייחודי עמיד בפני רטיבות, לחות ומים, ייעודי עבור חדרים רטובים, כמו חדר שירותים או אמבטיה. יכולת זו מושגת בזכות טיפול מיוחד שהלוחות עוברים הכולל החדרה של וקס לתוך הגבס העמיד בפני רטיבות. יחד עם זאת לוחות אלו לא נועדו לשימוש חיצוני ולמגע ישיר עם מים ובנקודות מאוד רטובות עדיף לחפות אותם עם חומר אטום כמו קרמיקה.
  • לוח אדום- לוחות גבס בגוון ורוד או אדום מספקים מענה עמיד בפני אש, עם לוחות ברמות שונות של עמידות.
  • פייר פלוס- לוח גבס שמציג רמה גבוהה של עמידות בפני אש, המתאים בין היתר להתקנה בקירות אש, תעלות של מיזוג אוויר ופירי מעליות.
  • לוח דיימונד- לוחות גבס עבים וחזקים במיוחד שמציגים רמה גבוהה של עמידות גם בפני אש וגם ובפני רטיבות. בעיקר נעשה בהם שימוש במקומות הומים מאדם עם סיכוי גבוה לחבלות כמו בתי ספר,  גני ילדים ובתי חולים.
  • לוח מחורר- לוח עם רמה גבוהה של בידוד תרמי ואקוסטי, בעל חזות אטרקטיבית, שעושים בו שימוש רב בתקרות מונמכות.
  • סאונד בורד- לוחות ייעודים להתקנת מערכות רמקולים מוסתרים מאחורי קירות המספקים רמה מעולה של אקוסטיקה.
  • סאונד בורד- לוח אקוסטי מיוחד המשמש לפיזור אחיד של סאונד בחללים סגורים כמו אולמות הרצאות, חדרי ישיבות או בתי קולנוע.
  • לוחות חיצוניים- לוחות גבס המשלבים אלומיניום מיועדים לחיפוי פנימי עבור קירות חיצוניים. לוחות אלו יכולים להיות עמידים בפני מים וכן בתוספת של פוליסטירן מוקצף הם גם מספקים רמה גבוהה של בידוד תרמי.
  • לוח צמנט- לוח צמנט מתאים לשימוש חיצוני ויש לו יכולת לבוא במגע ישיר עם מים.
  • סופר בורד- לוח חזק במיוחד המיועד לשימוש חיצוני שחלקו החיצוני עשוי משני הצדדים שלו מסיבים של זכוכית.
  • לוח אקס ריי- לוח המכיל בתוכו עופרת, ייעודי להגנה מפני קרני רנטגן, שנעשה בו שימוש במרפאות ומכונים שונים.
  • סייפ בורד- לוח ייעודי להגנה בפני קרינה המכיל בריום סולפט, שנעשה בו שימוש במוסדות רפואיים שונים.

כמה מיתוסים מוטעים על עבודות גבס

למרות הפופולאריות של עבודות גבס בחיפה עדיין שומעים מיד פעם בציבור כל מיני דעות מוטעות שיכולות לגרום לנו לחשוב פעמיים אם גבס הוא החומר שעימו נרצה לעבוד. חשוב לדעת שחלק מדעות אלו כלל אינן נכונות, כפי שניתן לראות בשתי הדוגמאות הבאות:

  • יש שחושבים שקירות מבלוקים הרבה יותר מבודדים רעש וחום מקירות גבס, כאשר בפועל המצב הפוך. למעשה לקירות גבס יש בידד תרמי ובידוד אקוסטי גבוה בעשרות אחוזים מזה של קיר בלוקים סטנדרטי. כמו כן שימוש בחומרים בתוך קירות הגבס כמו צמר זכוכית או סלעים מעלה אף יותר את רמת הבידוד של קירות הגבס.
  • קיימת טענה שאין אפשרות לתלות דברים על גבי עבודות גבס. טענה זו אינה נכונה ולוחות גבס בהחלט יכולים לשאת משאות כבדים בכל משקל באמצעות חיבור של משקל הפריט על הקונסטרוקציה של הלוחות. כמו כן ניתן לעשות שימוש בדיבלים מיוחדים היכולים לשאת משקל של חמישה קילו בתקרות ועשרים וחמישה קילו בקירות גבס. בעזרת אמצעים אלו בניה בגבס יכולה לשאת משקל של טלוויזיה, מזגן, גופי תאורה, תמונות ועוד.

לפרטים ומידע נוסף אודות עבודות גבס בחיפה הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת א.א.א. אביבית-בניה ושיפוצים כלליים בטלפון 052-345535.