אינסטלטור מומלץ בחיפה והצפון

כל אחד מאתנו חווה בשלב מסוים תקלה בצנרת הבית, בעיות בצנרת יכולות לגרום נזק מהותי למבנה, לקירות הבית ואפילו לריצוף. כמו כן גם בעיות במערכת החשמלית ובמערכות נוספות בבית.

בעל המקצוע שעוסק בפתרון בעיות בצנרת בתים פרטיים, משרדים ומוסדות ציבוריים הוא אינסטלטור. האינסטלטור אחראי לתיקון תקלות גם על התקנה של מערכות מים, כגון פתיחת סתימות בכיורים, באמבטיה ושירותים, סתימות שנוצרות כתוצאה מהתעבות של שורשי צמחייה ועוד. האינסטלטור מתמחה גם בזיהוי של הבעיה, טיפול ותיקון של התקלה שבמקרים מסוימים תידרש החלפת הצנרת כולה. כמו כן אינסטלטור עוסק בשלל עבודות הקשורות לאספקת המים למבנה, כדי לחזור לשגרת חיים תקינה.

עבודות אינסטלציה הנדרשות לצורך בנייה ושיפוץ הבית, יצירת תשתית לצנרת המים של המבנה, חיבור של כלים סניטריים ועוד. כמו כן אינסטלטור עוסק גם באיתור ותיקון של נזילות, דליפות, פתיחת סתימות ועוד. הכלים הסניטריים בהם משתמש האינסטלטור הם כלים המיועדים לצרכים היומיומיים של הלקוחות כגון ברזים, מתקני שירותים, אמבטיות, אסלות ועוד.

לדוגמא ברז פרח, מדובר על ברז מסוג חדש שנכנס לשימוש על ידי אינסטלטורים, הכוונה לברז שבו יש ידית אחת המאפשרת וויסות של טמפרטורת המים על ידי הזזת הידית לכיוונים שונים. בנוסף לברז פרח, אינסטלטורים משתמשים גם בברז מסוג ניל (NIL), מדובר על ברז של ניתוק מיכל ההדחה של המים בניאגרה.

 בעיות אינסטלציה עלולות להשבית את שגרת היום יום, מומלץ להזמין אינסטלטור מקצועי ומנוסה כדי לפתור את התקלות בצורה היעילה והטובה ביותר. אינסטלטור מקצועי ומומלץ באזור חיפה והצפון, יוכל לפתור מגוון תקלות כגון פתיחת סתימות בכיור או באסלה, פתיחת סתימות של הצנרת או הביוב, זיהוי מקור לנזילות מים ועוד.

קיימים כמה סוגים של סתימות. לדוגמא סתימה בסיסית שנגרמת כתוצאה מסיטואציה שבה כל החלק החיצוני של הצנרת  נחסמים לזרימת מים, מדובר על אזורים שקל יותר לטפל בתקלות המתרחשות בהן. ברוב המקרים סתימות בסיסיות ניתן לטפל לבד או שבמקרים מסוימים יש צורך להזמין אינסטלטור.

כיום ניתן למצוא חומרים לפתיחת סתימות ולבצע את העבודה בצורה עצמאית. נוזל לפתיחת סתימות הוא חומר שניתן לרכוש אותו בחנויות בניין, או חנות כלבו. על מנת לפתוח את הסתימה באמצעות נוזל לפתיחת סתימות יש צורך לשפוך מעט מן החומר אל פתח הניקוז, החומר הפעיל מביא להתמוססות הגורם המפריע עד להיעלמותו.

חשוב לדעת שחומרים המיועדים לפתיחת סתימות נחשבים לחומרים מסוכנים לבריאות ובעיקר לכלי הנשימה. מדובר על חומרים רעילים שיכולים לפגוע במערכות שונות בגוף וגם בעור חשוף. מסיבה זו חשוב לשים כפפות כאשר משתמשים בנזול לפתיחת סתימות ומומלץ לא לנשום את החומר הרעיל כדי להימנע מפגיעה בכלי הנשימה.

מתי כדאי להזמין איש מקצוע?

כאשר יש חשש לבעיה כלשהי במערכת הביוב או חשש לסתימה, מומלץ לפנות לאינסטלטור מקצועי בהקדם האפשרי, קיימת חשיבות רבה לזיהוי נכון של התקלה. כמו כן מומלץ לבצע בדיקה כל כמה שנים כדי לזהות אם קיימת תקלה כלשהי הניתנת לתיקון לפני שייגרם נזק למערכת. בעיות שונות שעלולות להיווצר עם השנים הן, סתימה של הביוב או פיצוץ בצנרת, מסיבה זו חייבים להזמין אינסטלטור בהקדם האפשרי. במקרים מסוימים ייתכן ויהיה צורך בהחלפת הצנרת, מדובר על הוצאה משמעותית ובלתי צפויה, אך משתלמת לאורך זמן. החלפת הצנרת תשמור על תקינות המערכת ותמנע נזקים בעתיד.

על מנת לזהות נזילות מים אינסטלטורים משתמשים בציוד חדשני המאפשר להם לזהות את התקלות בצורה פשוטה וקלה במיוחד. קיימות שיטות מגוונות לפתיחת סתימות, אינסטלטורים משתמשים במכשירים שונים על מנת לבצע את פתיחת הסתימות בצורה מקצועית. אחד הכלים שכיום משתמשים בהם אינסטלטורים הם מצלמות אופטיות וצילום שנעשה על ידי רובוטים. כיום ישנו ציוד חדש המסייע לאינסטלטור לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

בעבר היה צורך בלחצוב את הקירות ולפגוע בריצוף של הבית, היתרון של שימוש בטכניקות ובציוד חדשני גורם למזעור הנזקים האפשריים לפגיעה בקירות, בריצוף וזה חוסך הרבה עבודה וגם כסף.

מצלמה אופטית שיש לה יכולת צילום מתקדמת, מאפשרת צילום של כל אזור הביוב, ובעיקר בחלקו הפנימי. באמצעות הצילום ניתן לזהות את התקלה בצורה פשוטה וקלה. כמו כן ניתן להשתמש בצילום הנעשה על ידי רובוטים מיוחדים שמספקים אינפורמציה על מצבו של הביוב.

אינסטלטור מתמחה גם באיתור נזילות מים דולפים, השלב השני הוא בדיקה של ברזים שיש מהם דליפת מים. אינסטלטור מקצועי יודע לזהות את מקור הנזילה ולטפל בה בצורה המקצועית ביותר. במידה ומזהים כתמי מים על הקירות או על התקרה, זה יכול לנבוע מפיצוץ של צינור מים ובמקרה כזה יש צורך בהזמנת אינסטלטור בהקדם האפשרי. חשוב לדעת שהקירות עלולים להינזק בצורה משמעותית אם התקלה לא תטופל באופן מיידי.

בעיה נוספת שדורשת זיהוי ותיקון על ידי אינסטלטור זו בעיה של לחץ מים נמוך. לחץ המים והעוצמה שלהם בזמן שהם מועברים בצינור המים באמצעות משאבה. המשאבה למעשה דוחפת את המים כדי שהיא תגיע ליעדה בצורה תקינה. כאשר המים אינם מגיעים בצורה טובה דרך הצינור זה יכול להעיד שיש בעיית לחץ נמוך מידיי של מים העוברים בצינור. הפתרון לטיפול בתקלה מסוג זה הינו טיפול בצינורות או החלפת המשאבה. חשוב לדעת שאם אין זרימת מים כלל ייתכן שמדובר בבעיית לחץ מים או תקלה מסוג אחר, מסיבה זו יש חשיבות רבה לזיהוי מדויק של הבעיה על מנת להגיע לפתרון המתאים.

אילו סוגי מערכות אינסטלציה נפוצות בישראל?

קיימת חשיבות רבה שכלי העבודה בהם משתמשים לחיבור הצנרת יהיו מאותו היצרן של הצנרת, במידה ולא תהיה התאמה בין כלי העבודה המתאימים, הצנרת עלולה להינזק ובעתיד לגרום לנזילות. כמו כן יש לוודא מול הקבלן שהציוד איתו הוא עובד הוא מקורי ולא חיקוי.

בישראל סוג הצנרת שנחשב לנפוץ ביותר הוא צנרת מגולוונת, מדובר על צנרת שעשויה משכבת פלדה מצופה באבץ או בחומר אחר שתפקידו למנוע קורוזיה וגם שומר על הצנרת לאורך זמן מפני פגיעות שונות. כיום ישנם סוגים חדשים של צנרת, ופחות רואים שימוש בצנרת מגולוונת וניתן לראות שימוש בצנרת חדישה יותר כגון פקסגול או SP.

ישנן כמה מערכות שניתן להתקין בעת השיפוץ. מערכת מקבילית הנקראת פקסגול (PEX) או צנרת רב שכבתית מסוג SP, מדובר על שני סוגים שונים של מערכות בעלי תו תקן שיש בו שימוש נרחב לצנרת המים בבנייה ועבור שיפוצים לבתים פרטיים. ההבדלים בין שני סוגי ההתקנות הם ב שיטת ההתקנה, איכות החומרים, וכמובן במחיר.

צנרת מסוג PEX היא צנרת שהתקנתה נעשית בצורת השחלה, היתרון הבולט של מערכת זו שהיא מונעת פיצוץ בצינור, במידה והצינור נפגע, ניתן בקלות רבה לשלוף אותו בקלות ובמהירות. בנוסף לכך, המערכת אינה נפגמת מאבנית או מקורוזיה. החיסרון של מערכת זו טמון ביכולת המקצועית הנדרשת לצורך התקנת המערכת.

מערכת צנרת רב שכבתית מולטיגול/SP היא מערכת המאפשרת הוספת קווים לצנרת על ידי חיבור לנקודה קיימת. מדובר על מערכת עמידה מאחר שהיא בנויה בצורת רשת שעשויה מאלומיניום. החיסרון הבולט של מערכת זו שהיא נחשבת ליקרה במיוחד.

מערכות ביוב נסתמות בגלל שורשים של צמחייה. התפקיד של השורש הגדל מתחת לקרקע סופג מים ומתחיל לגדול לתוך תעלת הביוב, הצמחייה יכולה להגיע למטרים רבים ואז השורשים של הצמחייה נכנסים לצנרת הביוב ותוך זמן קצר השורש הופך להיות עבה יותר בתוך מערכת הביוב ואז נוצרת סתימה. על מנת לפתוח את הסתימה שנוצרה בעקבות הצמחייה, בכל מקרה יש צורך להזמין אינסטלטור מומחה לפתרון הבעיה הספציפית הזו.

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים אינסטלטור?

מקצועיות

על מנת לבחור באינסטלטור מקצועי ומיומן מומלץ לבקש חוות דעת והמלצות מחברים או מכרים על מנת לבחור באינסטלטור שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. כמו כן כאשר מעוניינים להעסיק אינסטלטור ואפילו תעודה של קבלן שיפוצים. תעודת קבלן שיפוצים יכולה להבטיח כי מדובר באדם מקצועי ומיומן בביצוע העבודות הנדרשות. כאשר בוחרים אינסטלטור חשוב לדעת שיש לו את הידע המקצועי ואת המומחיות לביצוע העבודה הנדרשת, בין אם מדובר על שיפוצים של הדירה או בין אם מדובר בתיקון תקלות, נזילות וכדומה ושתיעשה לשביעות רצון הלקוח.

במקרים מסוימים יש דרישה לעבודות אינסטלציה מורכבות יותר כגון עבודות בניית תשתית לקווי מים, ניקוז והעברה של מים, חיבור נקודות מים ותיקוני לחץ מים, פתיחת סתימות, אינסטלציית ביוב ועוד. חשוב לוודא שהאינסטלטור מתמחה בסוג העבודה הנדרשת ושיש לו את הידע, הכלים והכישורים לבצע אותה במקצועיות.

שנות ניסיון

פרמטר נוסף שחשוב לבדוק כאשר מזמינים אינסטלטור הוא מספר שנות הניסיון שלו בתחום וכמובן תודעת שירות גבוהה, יחס אישי ללקוח, מתן מענה לשאלות ומחיר הוגן עבור ביצוע העבודות. מומלץ להיזהר מחובבנים, או אינסטלטורים עם מעט שנות ניסיון, כדי שלא ייגרם נזק לצנרת.

בטיחות בעבודה

דגש נוסף שיש לשים לב אליו הוא בטיחות בעבודת האינסטלטור. עבודות אינסטלציה הן מאד מורכבות ויכולות להיות גם מסוכנות. אינסטלטור עובד בכלי עבודה כבדים ושימוש בחומרים שעלולים להיות מסוכנים, לכן קיימת חובה להרחיק את הדיירים מן הדירה בזמן ביצוע העבודות. מסיבה זו יש לוודא שהוא מבוטח בביטוח תאונות אישיות.

זמינות

תכונה נוספת וחשובה היא זמינות, במידה וקיימת תקלת חירום חשוב שבעל המקצוע יגיע במהירות האפשרית לפני שייגרמו נזקים חמורים למערכת או לבית. לדוגמא במידה ומתפוצץ צינור  או שיש נזילת מים בתוך הקיר, יש צורך בטיפול מיידי ומהיר של התקלה. חשוב לדעת שכיום יש ציוד חדשני עבור עבודות אינסטלציה שונות, על מנת למנוע את החציבה בקירות  או גרימת נזקים לריצוף. כיום ישנן מצלמות מיוחדות שפועלות על ידי חום, מדובר על מצלמות טרמיות שמטרתן היא לאתר את מיקום הדליפה או הנזילה בצורה יעילה ומהירה. כיום ישנם אינסטלטורים שזמינים לשירות 24 שעות ביממה, חשוב לדעת שהזמנת אינסטלטור בשעות הלילה המאוחרות עלולה לייקר באופן משמעותי את עלות השירות. במידה ומדובר בבעיה שאינה נחשבת דחופה וניתן להמתין עד לשעות הבוקר או הצהריים.

מחיר

המחיר עבור עבודות אינסטלציה נקבע על פי משך זמן העבודה ועל פי כמות החומרים הנדרשת לביצועה. כמו כן, כדי שהלקוח יכול לדעת כמה שווה העבודה שהזמין מומלץ לעשות השוואת מחירים מול אינסטלטורים אחרים. חשוב לדעת שההצעה הזולה ביותר, היא לא בהכרח ההצעה המשתלמת ביותר, מאחר שיש בשוק אינסטלטורים שאינם מיומנים בכל סוגי העבודות.

אחריות

מומלץ לשכור אינסטלטור בעל ידע וניסיון בתחום כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר. יש חשיבות רבה לקבלת אחריות על העבודה. לפני שמעסיקים את האינסטלטור לבית הלקוח, מומלץ לוודא שיש אחריות על העבודה, חשוב שזה יצוין בחשבונית שהלקוח מקבל, חשוב לדעת שיש עלויות נוספות שעלולות לצוץ במהלך העבודה כגון כמות המחירים או סוג המחירים.

מדוע חשוב לאתר נזילות בשלב מוקדם?

איתור מוקדם של נזילות בצנרת יכול למנוע בעיות עתידיות חמורות יותר. גם נזילות קטנות יכולות לגרום לנזק ולכן לא מומלץ להתעלם מהן. כאשר נזילה הופכת לדליפה, ייתכן והבעיה חמורה במיוחד וכל הבית עלול להינזק כתוצאה מהצפה. מסיבה זו יש חשיבות לאיתור מוקדם של נזילות. הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהנזילה הוא התקלפות צבע הקיר וריקבון שנגרם כתוצאה מעובשים שגדלים בתוך הקיר. חשוב לדעת שבמידה ומופיעה כתם שחור על הקירות מדובר בפטרייה שחורה שנחשבת למסוכנת ביותר לדרכי הנשימה. כיום ישנו ציוד טכנולוגי מתקדם לאיתור נזילות בצנרת. זיהוי מדויק של מקור הנזילה מאפשר לאינסטלטור לטפל במקור הבעיה בצורה יעילה ומהירה יותר. השימוש בציוד לצורך איתור נזילות בצנרת מהווה חלק חשוב בפתרון הבעיה.

על מנת לעצור דליפה של מים עד להגעת האינסטלטור, חשוב לדעת היכן נמצא הברז הראשי של המים ויש לסגור אותו בהקדם האפשרי.

ברז ראשי נקרא שיבר והתפקיד שלו הוא לווסת את לחץ המים בצנרת. כל המים שמגיעים לצנרת הבית עוברים דרך הברז הראשי. המתקן שמודד את צריכת המים של כל דייר בבניין הוא שעון המים.

 יש חשיבות רבה לעצור את זרם המים במקרה של נזילה או דליפה. בביצוע בדיקה תקופתית של צנרת המים. המינימום לביצוע הבדיקה הוא פעם בשנתיים.

נזילות בשירותים יכול להוות מטרד ויש צורך לטפל בהן בהקדם האפשרי, נזילת מים מן האסלה גם כאשר אינה נמצאת בשימוש יכולה להתריע על תקלה מסוימת . ישנן כמה תקלות אפשריות כגון גומייה שחוקה, מנגנון פנימי שאינו תקין ובעיות נוספות. הגומיה שעלולה להיפגם נקראת גומיית אטם. התפקיד שלה הוא למנוע חדירה של מים לשירותים. כאשר יש דליפה או נזילה של מים,  יש מקרים שבהם נדרשת החלפה של גומיית האטם.

שימוש במכשור מתקדם באמצעות צילום פנים הביוב לאורך כל קוטרו של צינור המים מאפשר מערכת שלמה של מצלמות רובוטים, זיהוי שברים בצנרת, בדיקה של שיפועי הקווים, מצב הצנרת וכדומה. על ידי צילום רובוטי ניתן להגיע לפתרון איכותי שאינו גורם לנזקים בצנרת, בקירות או בריצוף הבית. באמצעות צילום הצנרת על ידי רובוט ניתן לפתור את הבעיות שנוצרו מכניסת הצמחייה לצנרת.

אחרי פתיחת הסתימות יש צורך בהכנה לשטיפה ותיקון של הצינור מים, התיקון מתבצע על ידי מצלמת רובוט, המצלמה מאפשרת לאינסטלטור לאתר את מקור הבעיה בצורה פשוטה וקלה.

מדוע מומלץ להזמין אינסטלטור מקצועי?

הכלים שבהם משתמש האינסטלטור הם רבים ומגוונים. אחד הכלים הנפוצים לשימוש האינסטלטור הוא מפתח צינורות וכבל . חשוב לוודא שהכלים בהם משתמש האינסטלטור הם כלים באיכות טובה. חשוב מאד לתחזק את כלי העבודה.

במידה ויש צורך בשירותי אינסטלציה חירום, מומלץ להזמין אינסטלטור במהירות האפשרית לפני שייגרם נזק בלתי הפיך. כמו כן מומלץ לקבל המלצות וחוות דעת מלקוחות קודמים או מחברים ומכרים על מנת לקבל שירות מן השורה הראשונה ויחס אישי. כל בעיה שגורמת להפרעה בחיי היום יום יכולה לגרום לאי נעימות ולכן מומלץ לטפל בבעיה בהקדם האפשרי. יש לוודא שהאינסטלטור מקצועי ויש לו את הידע והמומחיות לטפל באופן ספציפי בבעיה הקיימת. במידה והתקלה מתרחשת באמצע הלילה, ניתן להזמין אינסטלטור שעובד גם בשעות אלו, חשוב לקחת בחשבון שייתכן והמחיר עבור עבודה המתבצעת בשעות הלילה יהיה גבוה יותר.