עבודות ריצוף בחיפה

הריצוף בביתכם בחיפה כבר ישן, שבור, עקום, דהוי, מיושן ומוכתם? רוצים לרצף מחדש? אם אתם מבקשים לדעת עוד על עבודות ריצוף בחיפה, סוגי ריצוף, סוגי עבודות וכדומה, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא.

מה החשיבות של ריצוף הבית?

ריצוף הינו ללא ספק אחד האלמנטים החשובים במרחב הביתי מבחינה פרקטית ואסטטית כאחד, התופס שטח מאוד גדול ושיש לו השפעה ישירה על חזות הבית. מבחינה אסטטית ריצוף משפיע על האווירה בבית, בין אם מכובדת ויוקרתית, עכשווית מודרנית, ייחודית ויצירתית, טבעית, קרירה, חמימה וכדומה.

כמו כן סוג וגוון הריצוף מכתיבים את מידת נראות הלכלוך על גביו ומכאן הוא משפיע על תדירות ניקיון, טאטוא ושטיפת המרצפות כפעולה יומיומית או פעולה שיש לבצע כפעם או פעמיים בשבוע. לכן, אם אתם חושבים להחליף ריצוף בבית יש לתת את הדעת על בחירה נכונה ומתאימה של סוג וגוון ריצוף. בנוסף חשוב לבצע את עבודות הריצוף עם חברה מקצועית מומלצת שיכולה גם לייעץ לכם בבחירה נכונה של ריצוף.

עבודות ריצוף בחיפה

מהם הסוגים השונים של ריצוף לבית?

ניתן למצוא בחיפה וסביבתה שפע של אופציות לריצוף הבית כמו אריחי קרמיקה, משטחי פסיפס, אבן טבעית ועוד, אותן כדאי להכיר ולהבין את התכונות, היתרונות והחסרונות. ממבחר זה יש לבחור בריצוף המתאים לסגנון עיצוב הבית, בין אם מודרני, כפרי, קלאסי, ים תיכוני, וינטאג' ועוד. בנוסף יש להתאים ריצוף למיקום הבית ובאם הדגש הוא על ריצוף התורם לצינון הבית או לחימומו, וכמובן יש לתת את הדעת לעלות של הריצוף והיותו מותאם למסגרת התקציב שלכם.

ריצוף הבית עם אריחי קרמיקה

קרמיקה הינה אחת מאפשרויות הריצוף המבוקשות בחיפה, בהיותה אופציה חזקה, מרשימה ואיכותית, עמידה למים ולנזקי מזג אוויר וסביבה, שקל ופשוט לנקות אותה, המשמשת לריצוף חללים שונים בבית לרבות חדר אמבטיה, מטבח ומרפסות. הקרמיקה עצמה הינה חומר מעובד שמקורו בחרס שמייצרים אותו בתהליך תעשייתי המורכב מדחיסה של חול מיוחד בלחץ גבוה, הגורם ליצירת אריחים. את האריחים שתקבלו מצפים עם חומרי זיגוג בגוונים ומרקמים שונים.

לבסוף שורפים את האריחים בתנורים מיוחדים. הקרמיקה מוצעת בימינו עם מגוון סוגי אריחים בסגנונות וגדלים שונים ועם מבחר של אפשרויות עיצוב. למשל ניתן למצוא בימינו אריחי קרמיקה בדמות אבן וכן אריחי קרמיקה המדמים מתכות, עץ, עור, בטון ועוד. כמו כן אריחי קרמיקה מוצעים בדרגות שונות של שחיקה, במידות, צבעים ומרקמים שונים. את הקרמיקה ניתן להתקין על גבי ריצוף ישן.

אבן טבעית לריצוף הבית

ריצוף הבית באבן טבעית מוצע בחיפה מסוגים שונים של אבנים, המגיעות ממחצבים בארץ ובחו"ל.  סוג זה של ריצוף מעניק למרחב אווירה יוקרתית, נעימה וחמימה והוא יכול להתאים לסגנונות שונים של עיצוב. לכל סוג של אבן טבעית יש רמת קשיחות שונה, ומראה וגוון שונה המושפע גם מצורת עיבוד וגימור, היכול למשל להיות מלוטש, מחוספס, מבריק, מט, עם מראה הנותר בשריפה, עם חומצה או באמצעות התזה ועוד. אבנים טבעיות גיריות נדרשות בשכבת איטום עליונה המגנה עליהן.

ריצוף הבית עם שיש

אחד מסוגי האבנים הטבעיות היותר מוכרות ויוקרתיות לריצוף הבית הינו השיש המספק מצע ייחודי, חלק ומבריק. השיש מוצע אף הוא בשלל סוגים, מרקמים, איכויות וגוונים בהתאם למקור האבן, בין אם מאיטליה, ישראל, הודו ועוד. חשוב לדעת כי בימינו ניתן להזמין שיש מלאכותי עם תכונות דומות לשיש טבעי ומחיר זול יותר. יחד עם זאת שיש מלאכותי נדרש בתדירות גבוהה יותר של עבודות תחזוקה וליטוש.

ריצוף הבית עם פסיפס

למי שמחפש ריצוף ייחודי לביתו בחיפה כדאי לשקול לרצף את הבית עם משטחי פסיפס. מדובר בשיטת ריצוף עתיקת יומין, המורכבת מחלקים קטנים של קרמיקה, המשמשת לצורכי חיפוי קירות וריצוף, ומעניקה עניין למרחב עם צורות, צבעים ומרקם ייחודיים מלא חיות. ניתן לעצב משטחי פסיפס כך שיתאימו לסגנונות שונים של עיצוב הבית. למשל פסיפס שחור ולבן, גיאומטרי ומופשט יתאים לבית מעוצב בסגנון מודרני, בעוד שפסיפס בגווני אדמה חמים במרקם דמוי אבן יתאים לבית מעוצב בסגנון כפרי. יחד עם זאת מדובר בעבודות מאוד מורכבות שחשוב לבצען רק עם אנשי מקצוע מיומנים.

ריצוף גרניט וגרניט פורצלן

ריצוף גרניט הוא ייחודי ומודגש. מדובר בריצוף מאבן טבעית עמידה וקשה במיוחד המאופיינת בגוונים מרשימים של אפור ורוד ואדום. חשוב שלא להתבלבל בין ריצוף גרניט טבעי לריצוף גרניט פורצלן הנפוץ והמבוקש בארץ. ריצוף גרניט פורצלן עשוי משילוב של קרמיקה ושל גלזורה, היוצר אריח עמיד במיוחד, אטום למים שקל לנקות ולתחזק אותו.

פרקטים לריצוף הבית

אפשרות נוספות לריצוף הבית בחיפה, שהפכה למבוקשת בעשור האחרון, הינה ריצוף פרקט. מדובר בריצוף של אריחי עץ או דמוי עץ המעניק למרחב חזות אירופאית, חמימה ואלגנטית. ניתן למצוא בימינו סוגים שונים של פרקטים מעצים שונים הנבדלים בתכונותיהם, גווניהם, המרקם שלהם, איכותם ומחירם.

פרקטים גם נבדלים בצורת עיבודם, כמו פרקט שכבתי העשוי משלוש שכבות של עץ טבעי הנדרש בתחזוקה תקופתית. גם ניתן לבחור בפרקט למינציה שעשוי מלוחות של HDF עם הדפסים דמוי עץ שמעליהם שכבת למינציה המגנה עליהם, וכן ניתן למצוא פרקט סינטטי עשוי מחומר גלם פולימרי, המוצע בשלל גוונים ומרקמים ומציג רמה גבוהה של עמידות בפני מים וחבלות.

אילו עוד סוגים של ריצוף לבית קיימים?

מה שצוין הינו רק חלק קטן ממגוון אפשרויות של ריצוף הבית בחיפה. למשל ניתן לבחור בסוגי הריצוף הבאים:

  • אריחי טרצו – אריחים וותיקים, עמידים ונוחים לשימוש, העשויים מתערובת של שברי אבן ומלט, מוצעים בימינו בשלל מידות וגוונים.
  • טרקוטה- אריחים טבעיים ויוקרתיים בגוון אדמדם, המתאימים לריצוף חוץ בייחוד לחצרות בסגנון כפרי.
  • בטון מוחלק- שיטת ריצוף מקובלת בחניונים שעברה גם למרחב הביתי המאפשרת ליצור רצפה חלקה ואחידה שניתן לשלב בתוכה חומרים נוספים.
  • אריחי בטון- אריחי בטון יצוק הנדרשים בשכבת איטום, מוצעים עם תבליטים או איורים ומשמשים בעיקר למטבחים ולחדרי רחצה ושירותים.
  • צפחה- ריצוף חוץ ייחודי, אטום למים, בעל מראה מחוספס, המתאים לחצרות מעוצבות בסגנון עתיק או כפרי.

מהם הדרכים השונים להתקנת ריצוף?

מלבד סוגים שונים, עבודות ריצוף בחיפה גם נבדלות בדרכים ההתקנה. כך למשל, עבור ריצוף בבית חדש יש צורך להכין מצע מיוחד של שומשום המורכב מחצץ דק שעליו שכבה של חול ומלט לבן או אפור וחומר מחזק. במידה וקיים ריצוף ובהתאם לסוג הריצוף המבוקש ניתן לבחור בהדבקה של ריצוף על גבי ריצוף קיים. 

ההדבקה מספקת מענה מהיר וזול יותר והיא אפשרית לביצוע על גבי משטחי ריצוף ישנים ישרים ואחידים. במידה ואין אפשרות להדביק את הריצוף יש צורך בהוצאת ריצוף ישן, ניקוי שכבת החול, הוספת חומרי בידוד ויישור, הנחת מסילות עבור שכבת הטיח והחלפת הריצוף בחדש. כל עבודת ריצוף חשוב שתיעשה על ידי גורם מקצועי ומיומן עם רמה גבוהה של דיוק, המבטיחה קבלת משטח ריצוף אחיד, ישר ואטום.

10 טיפים לבחירת הריצוף המתאים לבית שלכם בחיפה

מתוך המבחר הגדול של סוגי ריצוף המוצעים בחיפה, לפניכם כמה עצות לבחירה מוצלחת של ריצוף לביתכם:

  • חפשו רעיונות והשראה לבחירת ריצוף בבתים בהם אתם מבקרים, ממגזינים ומרשת האינטרנט. כמו כן כדאי לבקר באולמות תצוגה של החברות השונות כדי להכיר מקרוב, לראות ולהרגיש את סוגי הריצוף השונים שיש בשוק.
  • היעזרו בגורם מקצועי לבחירה נכונה של ריצוף ולקבלת עוד מידע ועצות אודות סוג הריצוף שמתאים לביתכם.
  • את גודל האריחים יש להתאים לגודל החללים בבית. ככול שהחלל יותר קטן גם יש לבחור באריחים קטנים יותר היוצרים תחושה יותר מרווחת בחלל, בעוד שאריחים גדולים בחלל קטן ייצרו תחושה דחוסה וצפופה.
  • בכדי ליצור התאמה בין מידת האריחים לגודל החדרים ניתן לבחור לכל חדר וחלל אריחים בגודל שונה.
  • יש לשים לב גם לעובי אריחי הריצוף הנדרש להתאים לשיטת התקנתם, כאשר אריחים מודבקים יהיו דקים יותר מאריחים המותקנים בעבודות ריצוף רגילות בכדי לצמצם הבדלי גובה.
  • חוזק האריח תלוי בעובי שלו ובסוג החומר ממנו הוא עשוי. כמו כן ככל שאריח דק יותר נדרשת מיומנות יותר גבוהה להתקנתו.
  • ניתן לבחור אריחים בגוונים שונים ואף לשלב ריצוף עם מספר גוונים של אריחים.
  • יש לבחור בריצוף מתאים למרחב בו יונח. למשל לחדרים רטובים יש לבחור בריצוף שאינו מחליק, שאינו סופג לחות ומים ועמיד בהבדלים גדולים של טמפרטורות.
  • מכיוון שמדובר בהשקעה ארוכת טווח עדיף לבחור בריצוף באיכות גבוהה, נטול פגמים.

לפרטים ומידע נוסף אודות עבודות ריצוף בחיפה הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת א.א.א. אביבית-בניה ושיפוצים כלליים בטלפון 052-345535.