קבלן חשמל מומלץ בשרון

קבלן חשמל מומלץ בשרון הוא חשמלאי מוסמך המבצע עבודות חשמל למגוון לקוחות, כגון לקוחות פרטיים, בתי עסק, משרדים, מבנים ציבוריים תוך שיתוף פעולה עם גורמים נוספים כגון אדריכלים, מהנדסי בניין וכדומה.

קבלן חשמל מקצועי מבצע עבודות תשתית מסוגים שונים כגון תשתיות לאינטרנט, תשתיות לטלפון, מערכות חשמל לבית חכם, מערכות תאורה, אזעקה לבית ועוד. קבלן חשמל מקצועי ומנוסה יודע כיצד להתאים את התשתית בהתאם לדרישות הלקוח ובהתאם לתכנון הפרויקט.

איך בוחרים קבלן חשמל מומלץ בשרון

לפני כל פרויקט בנייה או שיפוץ יש צורך לשכור את שירותיו של קבלן חשמל. קיימת חשיבות רבה לבחור בקבלן חשמל מקצועי ואמין, שיש עליו המלצות.

כאשר ניגשים לשיפוץ או בנייה, יש צורך לבחור בחברה אמינה שמבצעת את השיפוץ בצורה המקצועית ביותר. החברה הקבלנית צריכה לעמוד בתקנים מחמירים של ענף הבנייה. קבלן חשמל מתמקצע במגוון תחומים כגון עבודות חשמל ותכנון קווי תקשורת, שירותי מתח גבוה עבור מפעלים, תכנון ופיקוח של בנייה, בתים חכמים וכדומה. כמו כן ישנם קבלני חשמל שמתמחים בפתרונות חשמל לבתים פרטיים.

פרמטר נוסף ולא פחות חשוב ממקצועיות הוא פרמטר השירות. מומלץ ליצור קשר עם הקבלן כדי לבדוק את השירות ואת היחס האישי שהוא מספק ללקוחות שלו.

קבלן חשמל מוסמך

קיימת חשיבות רבה לבחירת בקבלן חשמל מוסמך, מאחר שמודבר בעבודת תשתית חשובה במיוחד, מערכת החשמל חייבת להיות מערכת בטיחותית ולכן חשוב שקבלם החשמל יבצע את העבודה במקצועיות וביסודיות. יש צורך ביצירת תשתית נכונה מאחר שתיקון נזקים עלול לגרום להוצאות כספיות מיותרות ולעוגמת נפש. יש צורך בבחירת קבלן חשמל בעל ניסיון בתחום.

על מנת לבחור בקבלן חשמל מומלץ בשרון, יש לוודא שהוא בעל תעודת הסמכה כחשמלאי. יש לוודא את תאריך הנפקת התעודה. חשוב לדעת שעבודות חשמל הן קריטיות ואם הן לא התבצעו בצורה מקצועית זה עלול לסכן חיים. ניתן לדעת כמה שנות ניסיון יש לקבלן חשמל על פי תאריך הנפקת התעודה המקצועית שלו.

 מערכת החשמל עלולה לגרום לתקלות, קצר חשמלי או תיקונים שונים במידה ואינה מתבצעת על ידי קבלן חשמל מוסמך, במקרים בהם קיימת בעיה באספקת החשמל, חשוב לדעת לזהות את מקור הבעיה. זיהוי תקלה הינו קריטי וחשוב, על מנת לספק פתרון אופטימלי לבעיה בזמן הקצר ביותר וביעילות מקסימלית.

מה נדרש כדי להוציא רישיון קבלן חשמל?

כיום כאשר בוחרים להעסיק קבלן חשמל, חשוב לוודא שהוא רשום בפנקס הקבלנים. החוק בישראל מחייב כל קבלן חשמל שמעוניין לעסוק בתחום ולבצע עבודות חשמל להיות רשום בפנקס הקבלנים, החוק קובע שהרישיון של קבלן חשמל ניתן למי שיש לו וותק וניסיון על פי שנים, מי שמחזיק בתעודה מקצועית. דרך נוספת לקבל את הרישיון היא להעסיק שני עובדים לפחות שיש להם תעודה מקצועית וכמה שנות ניסיון.

על מנת לקבל את הרישיון קבלן החשמל  יש צורך בלימודי מערכות הספק וניסיון מתאים שכולל את שנות הניסיון והוותק שנצברו במהלך השנים.

באילו מקרים נזמין קבלן חשמל?

עבודות חשמלאי הן רבות ומגוונות. כאשר עוברים דירה או משפצים את הבית, יש צורך בבדיקת תקינות ובטיחות של מערכת החשמל בבית.

  • כאשר יש צורך באיתור תקלות חשמל, ייתכן שישנם מכשירי חשמל שגורמים לקצר חשמלי.
  • מזמינים קבלן חשמל מוסמך כאשר מעוניינים להגדיל את האמפר (מעבר לתלת פאזי). מדובר על מקרים בהם יש עומס רב מידיי שמתרחש על ידי שימוש מכשירי חשמל שצורכים כמות אנרגיה גדולה יותר בנקודות מסוימות בבית, במקרים אלו יש צורך בהגדלת הכוח.
  • כאשר מזמינים קבלן חשמל לצורך ביצוע עבודות חשמל בבית, יש צורך להגיש לחברת החשמל את תוכניות החשמל ולהזמין בדיקת תקינות. בעת ביצוע ההזמנה יש לצרף אישור של אספקת החשמל למבנה. הבדיקה של חברת החשמל נערכת בליווי של קבלן החשמל שביצע את העבודות הנדרשות. במידה וחברת החשמל מצאה בעיות בעבודות החשמל שביצע קבלן החשמל, יהיה צורך לבצע תיקונים על ידי חשמלאי מורשה ולאחר מכן תתבצע בדיקה חוזרת של חברת החשמל. הבדיקה החוזרת אמורה להתבצע תוך שישה ימי עסקים, הבדיקה נערכת בתשלום.
  • מזמינים חשמלאי מורשה כאשר מעוניינים להתקין גופי תאורה חדשים, מאוורר תקרה.

הצעת מחיר

מומלץ לבחון כמה הצעות שונות של קבלני חשמל, מומלץ לבקש הצעת מחיר ולעשות השוואת מחירים. חשוב לקחת בחשבון בנוסף להצעת מחיר הוגנת את שנות הניסיון ואת הידע והמומחיות של קבלן החשמל. הצעת מחיר מקבלן חשמל כוללת את העבודה ואת החומרים. בנוסף לכך, במידה ומדובר בשיפוץ הבית, לפני תחילת העבודה יש צורך בתכנון מוקדם. התכנון צריך לכלול בתוכו את מספר ימי העבודה בהם יתבצעו עבודות החשמל, מספר העובדים ותוך כמה זמן תתבצע העבודה.

כמו כן, מומלץ לבדוק עבודות חשמל שבוצעו עבור לקוחות קודמים, מומלץ לבקש המלצות מלקוחות מרוצים ששכרו בעבר את שירותיו של קבלם החשמל, ניתן גם לבדוק ביקורות וחוות דעת דרך אתרי אינטרנט, פורומים ורשתות חברתיות.

מהי תכנית לעבודות חשמל?

כאשר בונים תכנית חשמל לשיפוץ בית, חשוב לדעת האם נשארים עם מערכת החשמל הקיימת או שיש צורך בשדרוג לתלת פאזי. מערכת תלת פאזי נועדה כדי לבסס זרם חשמלי חלופי שנועד להגדיל את האמפר. במידה ויש כמות גדולה של מכשירי חשמל שצורכים יותר אנרגיה, כדאי לחשוב על שדרוג לתלת פאזי.

מכשירים שצורכים יותר אנרגיה כגון מזגן, מייבש כביסה, מדיח כלים וכדומה, תלת פאזי למעשה מונע את המצבים בהם יש עומס יתר או קפיצת חשמל. חשוב לדעת שבמידה ומעוניינים בשדרוג לתלת פאזי, יש צורך באישור של חברת החשמל.

תכנון מערכת החשמל בבית

קיימת חשיבות רבה לתכנון נכון של מערכת החשמל הביתית. כאשר משפצים את הבית, יש צורך בהחלפת לוחות החשמל, כיום זו חובה להתקין לוח חשמל מחוץ לבית על פי תקן ישראלי, לוחות החשמל מאפשרים שליטה על אספקת החשמל מחוץ לבית, למנוע מצבים של קצר חשמלי שעלול להיות מסוכן מאד.

במקרים מסוימים נדרשת הפרדה של מעגלים חשמליים מסוימים, המטרה היא להפחית את העומסים על אזור מסוים, למשל נהוג להפריד את המעגל החשמלי של המקרר. חשוב להוסיף נקודות חשמל על פי בחירת הלקוח, מומלץ להדגיש בפני קבלן החשמל במידה ויש צורך בנקודות חשמל מסוימות בהתאם לצרכים. כמו כן מומלץ להתקין את התשתית להוספת גופי תאורה.

מומלץ לבקש לצפות בתיק עבודות של קבלן החשמל, יש לבדוק מידע באינטרנט על הקבלן

בדיקת הארקה

נושא בטיחותי לא פחות חשוב הוא הארקה. הארקה היא הדרך למנוע קצר והתחשמלות, מדובר על שחרור של מטען חשמלי אל האדמה. במידה ומערכת הארקה אינה תקינה זה עלול להיות מסוכן מאד וחשוב לטפל בבעיה באופן מיידי. בכל אופן מומלץ לבצע בדיקת הארקה, מומלץ להזמין קבלן שיפוצים מומלץ מאזור השרון על מנת לבדוק את התקלה ולטפל בה בצורה המקצועית ביותר.  

מומלץ לבצע בדיקת הארקה בזמן השיפוצים או בסיומם, במהלך עבודות תיקונים ושיפוצים הארקה עלולה להתנתק במהלך העבודה. גם כאשר מחליפים את צנרת המים תיתכן פגיעה בהארקה. בכל אופן מומלץ לבצע בדיקת מערכת הארקה על ידי חשמלאי מוסמך.

קביעת מיקום השקעים על ידי קבלן החשמל

בתכנית חשמל קובעים את המיקום של השקעים. על מנת להתאים את המיקום של השקעים חשוב לתכנן מראש את עניין הנגישות כדי להימנע מהוספת מפצלים או מאריכים חשמליים. כיום נהוג לקבוע את המיקום של השקעים כ-30 עד 40 ס"מ מגובה הרצפה.

במטבח, מיקום השקעים משתנה בהתאם למכשירים השונים. מומלץ להתייעץ עם קבלן חשמל מומלץ בשרון, במידה והלקוח מתכנן בעצמו את המיקום של השקעים, מומלץ להתייעץ עם קבלן חשמל מומחה. ברוב המקרים במטבח יותקנו יותר שקעים מאשר שאר החדרים בבית, בהתאם לצורך.

במידה ויש ילדים קטנים בבית, מומלץ לתכנן את תכונית השקעים בצורה המותאמת גם לבטיחות ילדים. מומלץ להימנע מהוספת מפצלים או מאריכים חשמליים באזורים שבהם נמצאים ילדים קטנים, זה עלול להיות מסוכן עבורם. ההמלצה היא לכסות את השקעים עם מכסים שעשויים מפלסטיק.

קיימת חשיבות רבה לבחירת מיקום נוח עבור מתגי החשמל. ברוב המקרים הם ממוקמים בגובה של בין 90 עד 120 ס"מ מגובה הרצפה. חשוב לוודא שהמתג יהיה במיקום שנוח להגיע אליו גם אם הבית חשוך, תוכניות החשמל צריכות להיות מוכנות לפני שהקבלן מתחיל את העבודה.

קיימים מספר חוזי התקשרות עם קבלן חשמל:

  • חוזה פר נקודה – הכוונה לחוזה שבו התשלום מתבצע על פי מספר הנקודות שיש להתקין ועל פי סוג הנקודות השונות.
  • חוזה על פי תכנון – הכוונה לחוזה שבו הנדסאי חשמל מתכנן את מערכת החשמל תוך יצירת מפרט מדויק ולאחר מכן הלקוח פונה לקבלן החשמל על מנת לקבל הצעת מחיר.
  • חוזה פאושלי Pauschale – הכוונה למחיר אחיד, מדובר על חוזה שהמפרט שלו מתוכנן על פי נקודות, הקבלן מקבל החלטה כיצד לבנות את התשתית בהתאם למיקום הנקודות. בחוזה מסוג זה הקבלן מקבל תכנית ומפרט טכני. הקבלן צריך לקבוע את המחיר עבור כל העבודה מראש, מבלי לדעת מראש את מספר הנקודות מראש.

 היתרונות של חוזה פאושלי, הקבלן מחשב בעצמו את כמות הנקודות שיש להתקין וזה כולל את היקף העבודה בכללותו בצורה כזו אין חשש לחריגה מתכנון התקציב. החיסרון השולט של חוזה פאושלי, שבמידה וקבלן החשמל עלול לטעות אז עלול להיווצר מצב שבו הלקוח ישלם סכום כסף שאינו בהתאם לשירות שהוא אמור לקבל.

מה חשוב לדעת על עבודות חשמל במהלך שיפוץ הבית?  

  • כאשר בוחרים בקבלן חשמל מומלץ בשרון עבור שיפוץ הבית, יש לוודא שהוא מחזיק בכל האישורים והביטוחים הנדרשים לצורך ביצוע עבודות החשמל בבית. כמו כן גם העובדים שמגיעים עימו צריכים להיות מבוטחים. יש לכך חשיבות רבה בעיקר במקרים של תאונת עבודה שעלולה לפגוע בלקוח מבחינה משפטית.
  • יש לשים לב שהקבלן מקצועי, אמין ומספק שירות אדיב ללקוחות, חשוב לבחור בקבלן חשמל מומלץ מאזור השרון, בעל ותק ושנות ניסיון רבות בתחום, כדי להימנע מעבודות בינוניות שיידרשו לתיקונים בעתיד.
  • לאחר שבוחרים קבלן חשמל שמתאים לביצוע העבודות הנדרשות, יש צורך בבקשת חוזה שבו מפורטים כלל השירותים הניתנים על ידי הקבלן. חשוב לשים לב לעלויות עבור השירותים, כך שהצעת המחיר תהיה הוגנת.
  • יש לוודא שקבלן החשמל הינו מקצועי ומכיר את כל התקנים להוספת שקעים בדירה, מהו גובה הסטנדרטי להתקנת שקעים בכל אחד מחדרי הבית תוך התאמה לצרכי הלקוח.
  • במידה ונדרשת הגדלת האמפר ( הכוונה לתלת פאזי), ברוב המקרים האמפר הסטנדרטי הוא 25, קיימת אפשרות להגדיל את האמפר ל-40. על מנת לבצע את הגדלת האמפר יש צורך בקבלת אישור מיוחד מחברת החשמל.

מעבר מפאזי לתלת פאזי

כיום ישנה עלייה משמעותית בצריכת החשמל, מסיבה זו יש צורך מעבר מפאזי לתלת פאזי המאפשר שימוש נרחב יותר של מכשירי חשמל. קיימים מכשירים שנחשבים לזוללי חשמל כגון מקרר, מזגן, מייבש כביסה, דוד חשמל, שמצריכים חלוקה טובה יותר של עומס החשמל. על מנת לבצע את המעבר מפאזי לתלת פאזי יש צורך בחשמלאי מוסמך על מנת לבצע את ההתקנה בצורה מקצועית.  

חשמלאי מוסמך יכול לספק מגוון רחב של שירותים, עבודות חשמל, תיקונים וייעוץ עבור לקוחות פרטיים ומוסדיים. כמו כן הוא יכול לספק פתרונות בתחומים כגון הוספת נקודות חשמל, תיקוני קצר חשמלי, בידוד חשמלי, מערכות חשמליות לבית, לבנייה, מערכות לבתים חכמים (Home Automation), ייעוץ ופתרונות תאורה, חיסכון בחשמל ובאנרגיה, החלפת לוחות חשמל ועוד.

טיפים לחיסכון בחשמל

על מנת לחסוך בחשמל ובהוצאות השוטפות של הבית, ישנם כמה פעולות פשוטות שיש לבצע.

  • מומלץ לרכוש מכשירי חשמל שרמת הדירוג שלהן היא A, מדובר על מכשירי חשמל שהדירוג האנרגטי שלהם הוא החסכוני ביותר. דירוג אנרגטי מתחיל מהאות G ועולה עד לרמה A, מבחינת חיסכון בחשמל, מכשירים שנחשבים לזוללי חשמל כגון מקרר ומכונת כביסה מומלץ לרכוש בדירוג A. אנרגיה יעילה מביאה לתפוקה גבוהה של מכשיר החשמל בדירוג אנרגיה נמוך. חשוב לדעת שככל שהדירוג האנרגטי גבוה יותר, כך כמות גז החממה שנפלט לאטמוספרה יהיה נמוך יותר. יש כאן יתרון משמעותי בשמירה על איכות הסביבה ובחיסכון משמעותי בעלויות החשמל.
  • על מנת לחסוך בתאורה מומלץ לנצל את שעות היום כאשר נכנס אור טבעי לבית. בנוסף לכך ניתן לרכוש נורות חסכוניות מסוג ליבון או נורות פלואורסנטיותשנחשבות לחסכוניות בחשמל.
  • לגבי שימוש במזגן, בקיץ מומלץ לכוון את המזגן לטמפרטורה של 25 מעלות, בחורף כדאי לנסות לנצל את הבידוד הקיים בבית כדי לשמור על החום בתוכו, מומלץ לסגור את החלונות והדלתות כדי למנוע את בריחת החום החוצה וכדי למנוע כניסה של אוויר קר לתוך הבית.
  • בכל אופן מומלץ בימי החורף הקרים להשתמש במזגן ולא בתנורים חשמליים מכמה סיבות. תנורים חשמליים נחשבים לצורכי אנרגיה ופחות חסכוניים לעומת מזגן. בנוסף לכך תנורים מסוג אלה אינם בטיחותיים לשימוש במיוחד בחדר הילדים, כמו כן הם אינם יעילים כמו מזגן.

בקיץ אם ניתן יש עדיפות להשתמש במאוורר במקום מזגן שצורך יותר חשמל.

  • מומלץ לא להשאיר מכשירי חשמל דלוקים אם אין צורך בהם. לדוגמא מדפסת, מיקרוגל, מחשבים וכדומה. כמו כן לא מומלץ להשאיר מטענים מחוברים לשקע החשמל, יש בכך סכנה של ממש מכיוון שהם עלולים להתחמם ולגרום לקצר חשמלי. בסיום השימוש במטען לטלפון נייד או מטען המחשב, חשוב מאד לנתק אותו משקע החשמל.
  • לגבי דוד שמש, בימי הקיץ החמים אין צורך להפעיל אותו. בחורף במידה ומעוניינים לחמם מים מומלץ לכוון את הדוד שמש לפי שעות כדי לא לשכוח לכבות אותו בזמן.

כאשר עולה הצורך בשירותיו של קבלן חשמל, כדאי לבצע את הבדיקות הנדרשות כדי לקבל את השירות הטוב ביותר. קבלן חשמל מקצועי, אמין, בעל וותק ושנות ניסיון המתמחה בדיוק בסוג העבודות הנדרשות בהתאם לצרכי הלקוח.

במידה ומעוניינים להזמין קבלן חשמל מוסמך המתמחה בעבודות תשתית לבנייה, שיפוץ דירות או מעבר דירה מומלץ לסכם מראש את תוכנית העבודה, מספר הנקודות הנדרשות להתקנה, מיקום השקעים ועבודות נוספות במידה ונדרש.